News/Daily

News / Daily

2023/05/21

TCB’s Kitchen

ミシンを踏んで集中してると暑くなるのでTシャツ姿が増えてきた1F縫製工場エリア。
TCBでは私が昔から帽子を被ってミシンを踏んでたせいも有ると思うのですが、帽子率が高めです。
TCBを始めた頃、同業の昔ながらの縫製工場の社長に
『帽子を被ってミシンなんてあり得ない。手元も暗くなる』
って会社を批判された事が有りましが、私の考えとしたら自分が一番テンション高く集中出来る格好で仕事するべきだし、それが服の力です。

帽子を被って働くといえば厨房で働くシェフを思い出しました。
諸説あるみたいですが、厨房で一番偉い人が一番高さの有るコック帽を被る事が許されるという。
もちろん工場長でもある専務が誰よりも大きいツバのHATでミシンを踏んでます。

Concentrating in front of a sewing machine for hours, you feel hot these days and our young boys have already taken off their jacket. At TCB, almost all crews wear some kind of hat or cap, I don’t know why though. When I entered a sewing company as an apprentice, the boss back then strongly criticized me saying ”you can’t sew with a cap on. It’s just not right. And it gets dark at your hands.”

Categolies

Tag

Archive

Online Shop JPNOnline Shop JPN

Online Shop ENGOnline Shop ENG