News/Daily

News / Daily

2024/01/09

Air Max

TCBに入社する前はスーツ工場で10年働いてた本間くん。
昔『ビスポークスーツはアイロンワークが命』という見出しの本を読んだ事が有ったせいで
私が専務に
『きっと本間君はアイロンが命だと思う』
って伝えてから3人のアイロンチームを取り仕切ってくれてます。
TCBではアイロンなんて使って無いんじゃ無いの?ていう雰囲気を作る為のアイロンをメチャクチャ丁寧にすると言うのが信条。
毎日忙しく働いてくれています。

あとミシン仕事は座って作業する事が多いですがアイロンは同じ場所での立ち仕事なのも辛いはず。
床に低反発のマットレスを敷いてる工場も観た事が有りますが、彼が編み出した答えはAir Maxを履くでした。
Airが有ると無いとでは全然違うみたいです。
工場を見渡せば、もう私の知らない所でそれぞれの持ち場の人間がちょっとした工夫で作業しやすい様にモチベーションを保てる様にしてくれてる事が嬉しく思います。
私も入社したての頃、自分の持ち場にAV女優のポスターを貼ってみたんですが、当時の社長は
『良いねー』
の一言で注意されなかった事がTCBにも活かせてる気がします。
真面目に話せばミシンを踏む時の靴にも悩みました。
ただ、出した答えは
『裸足が一番ミシンと一心同体になれる』
でした。
時々イベントでブーツのまま踏むと違和感が半端ないのは内緒です。
さぁ2024も工場で色々生み出して行けたらと思います。

Our guy, Honma-kun, use to work for a tailored suits company for 10 years. I remembered a book and its title goes “ Ironing work is the key for tailoring.” With this simple memory with the book, I asked him to manage all the ironing work at TCB with other 3 guys. You might think TCB garments don’t need ironing but we don’t allow individual differences on a style but we replicate one vintage pair as much as possible so that ironing is very important for us.

Sewing is a sitting task but ironing is a standing work. Many sewing factories have some resilient mattress in front of ironing machines but he wears Air Max instead.
Each guy at TCB has something that makes their job easier and that makes me happy.

I remember I was trying to find what shoes are the best for sewing but I reached the answer, barefoot is the best!

Categolies

Tag

Archive

Online Shop JPNOnline Shop JPN

Online Shop ENGOnline Shop ENG